Noć reklamoždera – noć otporna na ravnodušnost

Svako od nas se u većini dana susreće sa reklamama u raznim formama. Pojam ravnodušnost nikako se ne može vezati za njih, jer, naprosto, neko reklame voli, a neko ih baš i ne simpatiše. Ono što je meni lično privuklo pažnju u vezi sa njima, pored njihove forme i autentičnosti, jeste manifestacija posvećena njima. U pitanju je Noć reklamoždera.

Moj prvi susret sa njima datira u period od pre nekoliko godina , čak je možda u pitanju i period od deset godina, kada sam na TV-u video reklamu (a šta drugo) o Noći reklamoždera. Iako na mene lično reklame ostavljaju različit efekat, svakako da sam se zainteresovao više za ovaj događaj. Kako u ono vreme nisam bio adekvatno tehnološki opremljen za guglanje, ono je moralo da sačeka nekoliko godina. Prema dostupnim informacijama, Noć reklamoždera predstavlja višesatnu projekciju selektovanih reklama. Pored Beograda, Noć reklamoždera se prikazuje u preko 150 svetskih metropola. Ovaj događaj u Srbiji datira još iz 1996. godine i redovno privlači veliku pažnju publike. Noć reklamoždera savršena je prilika da ljudski talenat, kreativnost i entuzijazam dobiju adekvatnu nagradu i poruši mi da je snimanje reklama dosadan posao. Često se dešava da reklama koja privuče pažnju auditorijuma i koja biva proglašena za najbolju ostane godinama na TV ekranima. Tako, i dan-danas, na TV-u možemo videti pobedničku reklamu za Lav pivo iz 2005. godine , „To,lave!“ , sa Nenadom Jezdićem u glavnoj ulozi. Takođe, i pobednička reklama iz 2009 godine, „Bliže vama“, koja promoviše MTS mrežu, danas je često viđena na televizijskim programima. Program je često trajao i po nekoliko sati, sa nekoliko stotina reklama. Najveći broj država iz koje su stizale reklame bio je preko 50. Pobednik Noći reklamoždera se bira na, može se reći, demokratski način, te tako publika putem online glasanja bira pobednika. Prvu Noć reklamoždera 1996. godine vodila je današnja poznata voditeljka Snežana Dakić, te se može reći da je ova manifestacija bila izuzetno pohvalan podatak u biografiji pomenute voditeljke.

Baveći se snimanjem reklama u njihovom najosnovnijem smislu, nisam mogao a da ne zapazim da je Noć reklamoždera svojevrsna vrsta Oskara u oblasti reklama. Imavši u vidu budžet koji im je namenjen, nameće se zaključak kako je Noć reklamoždera prešla put od jedne simpatične i simbolične manifestacije do događaja i svečanosti koja promoviše ono najbolje u reklamama, pa, može se reći, i u mini-filmovima.

M. D.

LEAVE A REPLY