UPOZNAVANJE ONLINE ZA NEUPUĆENE

Promo tekst

Već duže vreme smo svedoci rastućeg trenda upoznavanja online. Mladi ljudi gotovo da se više i ne upoznaju potpuno neposredno i u direktnom kontaktu, tradicionalno u kafiću ili na nekom drugom mestu. Nekako je došlo do toga da se mladi podrazumevano druže preko interneta. Neki bi rekli 21. vek, a drugi da je u pitanju samo prolazni trend. Bilo kako bilo, vreme će pokazati šta nam budućnost donosi po tom pitanju.

Ovaj članak pišemo kako bismo vam predočili koje sve mogućnosti postoje za online upoznavanje. Pokušaćemo da vam iznesemo sve mogućnosti hronološki – onako kako su nastajale. Vežite se. Polećemo!

online upoznavanje

Kako je sve počelo?

Nekada davno, skoro na samom početku postojanja interneta, pre više od 10 godina, najpopularnije je bilo druženje putem IRC-a. Za neupućene IRC je u stvari poseban protokol koji je korišćen za chatovanje (ćaskanje). Postojala su posebna mesta na internetu (IRC serveri) gde su se okupljali ljudi koji su bili željni druženja. Sve je bilo organizovano po chat-roomovima (po sobama). Postojala je mogućnost grupnog chata, kao i pojedinačnog (privatnog) chata koji je bio sjajan za neki vid intimnog druženja. Mnogi od vas koji se sećate tih trenutaka znate koliko je ovo u stvari bilo sjajno za druženje.

Negde u isto vreme su takođe bili popularni i forumi. Taj vid druženja je bio, hajde da kažemo, sofisticiraniji u odnosu na gore navedeni IRC, jer je omogućavao malo bolju organizaciju po temama, kao i moderaciju objava i odgovora. Sve je bilo mnogo bolje, ali i opuštenije, jer se odgovori nisu dobijali instant, već nakon kvalitetne razrade ideja i zadatih tema. E sad, neki od vas se možda pitaju gde je tu potencijal za upoznavanje kada je sve javno? Odgovor je jednostavan. Gotovo svi forumi su imali i opciju razmene privatnih poruka, koje su korisnici koristili na pravi način. Javna je tajna da su mnogi brakovi sklopljeni na taj način, tj. razmenom intimnih poruka na tada popularnim forumima.

Evolucija virtualne intime putem društvenih mreža

Jedno je sigurno. Online upoznavanje se deli na vreme pre Facebooka i na onaj vid upoznavanja koji i dan danas traje, ali u mnogo savršenijem obliku, a to je naravno samo korišćenje Facebooka koji je u tom pogledu postavio lestvicu na najviši mogući nivo. Gotovo da nema osobe koja bar jednom nije pokušala da dođe do novih poznanstava ili do novih ljubavi preko Fejsa.

A zašto je to tako? Odgovor je jednostavan. Facebook nam je doneo profile korisnika, koji su veoma detaljni i koji prikazuju neverovatne detalje u vezi sa svakim korisnikom. Uzmite za primer da vam se sviđa određena osoba. Sve što treba da uradite jeste da nađete njen profil na Facebooku (skoro 70% ljudi ima FB profil) i da pogledate šta je ta osoba objavljivala, komentarisala, lajkovala. Takođe koji su Vam zajednički prijatelji i koja su joj interesovanja. Nisu svi profili otvoreni, ali gotovo svaki profil na fejsu ima bar neke delove javno vidljive, a to je i više nego dovoljno za početak. Ono što je potpuno logično jeste i sistem razmene privatnih poruka, koji je u slučaju fejsa neki miks elektronske pošte i ćaskanja. Jednom rečju, savršen sistem za upoznavanje.

Twitter i Instagram su manje poznate društvene mreže, ali sve popularnije i sve je veći broj ljudi koji ih svakodnevno posećuje i aktivno koristi. Kod Twittera se upoznavanje ili bolje je reći približavanje dešava na samom tajmlajnu gde je moguća javna komunikacija sa gotovo svim korisnicima. Pod uslovom da dođe do gore navedenog približavanja, intimna komunikacija se seli i dešava u okviru direktnih poruka, koje su naravno zatvorene za sve ostale korisnike. Pa ipak, ovde moramo da napomenemo da je korišćenje Twittera mnogo drugačije u odnosu na sve druge društvene mreže. Savetujemo vas da ga neko vreme ipak samo pasivno koristite dok ne skapirate suštinu, a tek onda možete da se upustite u to da upoznate nove ljude. 

Instagram je nešto sasvim drugačije. Kažu da je to u stvari društvena mreža koja se trenutno najbrže razvija. Njen format je naravno drugačiji i podrazumeva objavljivanje i razmenu slika i kratkih video zapisa. Opcija privatnih poruka takođe postoji, a upravo to je mesto gde ćete se upustiti u malo slobodniju komunikaciju, razume se ako je i druga strana zainteresovana za tako nešto.

Zatvorene mreže za upoznavanje

Vi možda ipak želite da koristite neki drugi identitet i zatvoreniji tip mreže za upoznavanje. Negde uporedo sa izgradnjom društvenih mreža kakve ih poznajemo danas su nastajali i sajtovi za upoznavanje. Ti sajtovi su imali potpuno različite koncepte, ali i mnogo sličnosti. Ono što im je zajedničko jeste da u današnje vreme ti sajtovi teže tome da što više liče na društvene mreže. To možda deluje kao dobra ideja, ali stručnjaci iz te oblasti kažu da su oni tako izgubili ono što im je bila najveća prednost svih ovih godina, a to je razume se jednostavnost. 

Pa ipak, ove mreže i dan danas postoje. Neke od njih su i veoma uspešne u smislu da ih posećuje veliki broj korisnika. Najpoznatiji domaći servisi tog tipa su Smokva, Upoznavanje, Simpatikus, a takođe i Badoo koji nije samo domaći, već i internacionalni servis, ali sa odličnom podrškom i pokrivenosti na prostorima Srbije i regiona. Snalaženje na ovim mrežama ume da bude i pomalo teško, jer su sve te mreže donekle različite, pa je potrebno malo vremena dok ne dođete do onoga što vas najviše zanima, a to je verujemo intimno druženje sa osobom po vašem izboru.

Instant upoznavanje putem SMS poruka

I na kraju, dolazimo do onoga što je ujedno i specifičnost vremena u kome živimo, a to je potreba za brzim informacijama i instant aktivnostima. Evolucijom upoznavanja i savremenog sveta došli smo do toga da više niko nema vremena za romantiku ili za lagano druženje, već svi žele brzo i odmah ono što im je predmet fiziološke potrebe. Neko bi rekao da je to prednost savremenog sveta, ali će se svi složiti da taj način upoznavanja sa sobom nosi i određene rizike.

Sve je veći broj sajtova za upoznavanje putem SMS poruka. Princip je veoma jednostavan. Na sajtu se nalaze oglasi koji su najčešće sastavljeni od teksta samog oglasa, a često sadrže i sliku. I onda ako vas zainteresuje osoba koja je taj oglas postavila imate mogućnost da je kontaktirate slanjem SMS poruke. Problem je međutim u tome što je 99.99% ovih sajtova fejk. Oni u stvari imaju lažne oglase koje su sami postavili, a sve sa ciljem da pecaju korisnike, koji će onda da šalju poruke na neki njihov unapred definisani broj, nakon čega će im se papreno naplaćivati svaka poruka.
Međutim, postoje i pravi SMS oglasi, a jedni od njih su svakako Sex oglasi za SMS upoznavanje, koji se koristi za slanje erotskih oglasa, tj. intimnih poruka, koje se onda kategorizuju po gradovima i različitim interesovanjima, a na sajtu listaju u vidu potpuno besplatnih kontakata. Postoji i LGBT verzija gay oglasi Srbije koja okuplja zainteresovane za istopolno upoznavanje.

Oprez, oprez i oprez

Iako postoji, kako ste upravo videli, puno različitih metoda za upoznavanje, postoji samo jedan ispravan način za online upoznavanje, a on podrazumeva tri stvari: oprez, oprez i oprez, jer vi nikada ne možete znati ko se nalazi sa druge strane računara, tj. ko je osoba sa kojom komunicirate.

Na svetu postoji veliki broj različitih ljudi. Znajte da nisu svi dobronamerni, tj. da nisu svi raspoloženi za iskreno druženje ili za razmenu lepih emocija. Mnogi ljudi su sebični i stalo im je samo do zadovoljenja sopstvenih fizioloških potreba. Zato treba da budete svesni da sve one reči koje vidite na ekranu svog računara ili mobilnog uređaja ne moraju biti istinite. Ali s druge strane morate da znate i to da ne možete drugačije da ih proverite nego na licu mesta. Vredi li pokušati?

Ali da ne bi ovaj članak završili u tonu potpunog pesimizma, znajte da postoje i veoma kvalitetni ljudi, koji eto nisu uspeli da dođu do srodne duše tradicionalnim putem, dakle uživo. To ne znači da su ti ljudi loši ili manje vredni. Oni su prosto sami, ne nužno i drugačiji, a možda se njihove vrednosti kriju “ispod haube”. To takođe možete proveriti samo lično.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here