ŠTA NAŠ MOZAK RADI DOK SPAVAMO?

Znamo dobro da nam san vraća energiju i čini nas odmornim, a takođe popravlja i raspoloženje. Međutim, malo ko zna  šta se dešava u mozgu tokom sna.spavanje

1. Mozak donosi odluke u snu

Studija objavljena nedavno u časopisu Current Biology, otkrila je da ljudski mozak obrađuje kompleksne sadržaje tokom sna i koristi te informacije za donošenje odluka tokom budnog stanja.

2. Mozak u snu konsoliduje i stvara nove uspomene i sećanja

Manjak sna mogao bi imati značajan uticaj na hipokampus, odnosno područje mozga koje je zaduženo za stvaranje sećanja i njihovu konsolidaciju. Upravo zbog tog razloga san ima vrlo važnu ulogu u procesu učenja, jer nam pomaže u učvršćivanju novih informacija koje primamo kako bi ih se kasnije kvalitetnije prisetili. Otkrili smo da san pre učenja pomaže u pripremi mozga za inicijalno formiranje memorije. Nakon toga, san nakon učenja je ključan u pomaganju da se te informacije zalepe u strukturu mozga, što u praksi znači da ih je teže zaboraviti, izjavio je Dr Matthew Walker sa Univerziteta California u Berkliju.

3. Mozak u snu stvara kreativne veze

Univerzitet California u Berkliju još je 2007. godine sproveo studiju i otkrio da san može stvoriti udaljene asocijacije ili neobične veze u mozgu, koje mogu dovesti do velikog a-ha! trenutka nakon buđenja. Tokom buđenja ljudi imaju 33% više šanse da naprave vezu između dve naočigled udaljene ideje.

4. Mozak čisti toksine u telu

Serija studija iz 2013. godine otkrila je da san omogućava mozgu takozvano pospremanje kuće odnosno ljudskog tela. Ako nemamo dovoljno sna, onda ni naš mozak nema adekvatno vreme za čišćenje toksina, što potencijalno može dovesti do ubrzanja neurodegenerativnih bolesti poput parkinsonove ili alchajmerove bolesti.

5. Mozak tokom sna uči da izvodi fizičke zadatke.

Mozak skladišti informacije u dugovečnu memoriju kroz proces poznat kao vretena sna, odnosno kratke spojeve moždanih talasa na jakim frekvencijama, koji se javljaju tokom REM faze sna. Vežbanje tokom sna je ključno za kasnije izvođenje. Ako želite, na primer, da poboljšate svoje igranje golfa, spavajte duže, izjavio James B. Mass sa Univerziteta Kornel.

Dnevnik.hr

LEAVE A REPLY